obiad

Moja ulubiona zupa ogórkowa

11:46









Ta zupa może wzbudzać małe kontrowersje... Dlaczego? O ile wszyscy znają zupę ogórkową z ogórków kiszonych, tak mało kto zna dużo lepszą według mnie wersję tej zupy - ze świeżych ogórków! Zupa, jak wszystkie proponowane przeze mnie przepisy, jest banalnie prosta i przepyszna. Osobiście mogłabym jeść ją przynajmniej trzy razy w tygodniu, na śniadanie, obiad i kolację. Moja wersja jest kremowa dzięki zawartości całego, ok. 100 g serka topionego. Tak tak, wiem, w sezonie letnim wszyscy są na diecie, ale od czasu do czasu nikomu nie stanie się krzywda jak wrzuci kilka kalorii więcej. Zapraszam Was więc do wypróbowania przepisu. W kuchni nie można zamykać się na nowości!



SKŁADNIKI: (na ok. 4 porcje)

  • 4 -5 małych ogórków gruntowych
  • jedna mała marchewka
  • mały pęczek szczypiorku
  • jedna mała cebulka dymka
  • mały pęczek koperku
  • jeden cały serek topiony o smaku śmietankowym
  • sól, pieprz do smaku
PRZYGOTOWANIE:

1. Ogórki ścieram na tarce o dużych oczkach, prosto do garnka w którym będę gotować zupę.
2. Marchewkę, cebulkę kroję na plasterki, wrzucam do ogórków.
3. Szczypiorek i koperek siekam, wrzucam do garnka z resztą warzyw.
4. Wszystko zalewam 1,2 l zimnej wody, gotuję ok. 20 min (w zasadzie to do momentu kiedy marchewka będzie miękka).
5. Wrzucam CAŁY serek topiony, wcześniej pokrojony w drobniejszą kostkę i mieszkam do momentu kiedy się rozpuści.
6. Doprawiam pieprzem i solą, dobrze doprawiam:P

Jeszcze raz zachęcam do wypróbowania. Jestem bardzo ciekawa czy Wam posmakuje ;)

xoxo


You Might Also Like

3 komentarze

  1. Przybyłam po zobaczeniu zdjęcia na Instagramie. Zaintrygowałaś mnie do tego stopnia, że postanowiłam się odezwać. :) Do tej pory zaglądałam na Twój blog cichcem ;) Ale TAKA zupa wymaga komentarza. Oświadczam, że jutro ją zrobię i zaserwuję. I zobaczymy!
    xoxo
    Magdalenka

    OdpowiedzUsuń
  2. biorę ten przepis na tapetę, bo ze świeżych jeszcze nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń

Like us on Facebook

zBLOGowani.pl