dieta

sałatka z ciecierzycy, papryki, sera twarogowego, bakłażana i pietruszki - idealna na grilla

11:25


Ta sałatka jak wiele innych powstała u mnie przez przypadek. Jest ona turbo - prosta, więc podwójnie ją polecam. Potrzebowałam czegoś lekkiego do ugrillowanego kurczaka, co jednocześnie zastąpiłoby mi z powodzeniem np. frytki bądź ziemniaki, a do tego wyglądało smacznie. Dzięki tej sałatce wykorzystałam również produkty, które zalegały na półkach. Przygotowywałam ją w trakcie grilla, dlatego grillowanie bakłażana nie było problemowe. W tym miejscu muszę jednak zaznaczyć, że smak grillowanego bakłażana (a smakuje dymem - przynajmniej dla mnie) nie musi smakować wszystkim. Jednak atmosfera grilla oraz inne grillowane potrawy będą idealnie pasowały do tej sałatki.

SKŁADNIKI:

  • 1 mały bakłażan
  • 1 mała papryka
  • puszka/słoik cieciorki
  • posiekane 3 łyżki natki pietruszki
  • serek twarogowy - ok. 150 g ( u mnie: ser typu bałkańskiego z Lidla)
SOS
  • sok z połowy limonki
  • 5 łyżek oliwy
  • sól
  • pieprz
  • pół łyżeczki startej skórki z limonki

Sałatkę należy zacząć od pokrojenia bakłażana w talarki. Następnie posól oraz popieprz każdy talarek. Grilluj z jednej strony 8 minut, następnie 4 z drugiej. Talarki zdejmij z grilla i pokrój w kostkę. Jeżeli sałatkę do ugrillowania bakłażana świetnie nada się również patelnia grillowa.

W kostkę należy również pokroić paprykę oraz twaróg - ja użyłam twarogu bałkańskiego z Lidka - świetnie się do tego nadawał.

Cieciorkę odsącz, następnie wsyp do miski w której podasz sałatkę. Dodaj pokrojoną paprykę, bakłażana oraz ser.

Wszystko polej wcześniej przygotowanym sosem - wyciśnij połowę soku z limonki, dodaj do tego oliwę, pieprz i sól wedle uznania (nigdy nie podaję ile, ponieważ uważam, że powinniśmy doprawiać potrawy wedle uznania). Wszystko oblej sosem. Składniki wymieszaj. Na koniec wszystko posyp natką pietruszki. Polecam!


DO POBRANIA =====> klik prawym przyciskiem: ZAPISZ GRAFIKĘ JAKO:


You Might Also Like

2 komentarze

Like us on Facebook

zBLOGowani.pl